torsdag 15 november 2012

Poesi


Uppläsningen av våra dikter gjordes på ett annorlunda och roligt sätt.
Gjorde klassrummet svart, satte på musik, delade in oss i fyra grupper, hade ett instrument i varje grupp och laddade för dikttävling. När musiken tystnade skulle det lag som lät mest med sitt instrument ha en som läste sin dikt, osv. Ficklampor riktade mot sig stod man och läste i mörkret. :) När alla läst röstades det på bästa laget. Kul grej, är ju faktiskt naturesteter så detta passade perfekt. :)
Tycker verkligen om att skriva dikter, texter, budskap, och berättelser mm. Lika mycket som att få. Och samla på i mitt rum. Låttexter, citat och små tavlor med budskap kan man få syn på här jag är just nu.
Här har ni en dikt jag fått ihop, med lite rimförsök och som lästes upp idag.
Känslan
Allting har slumrat,
Till fina perspektiv
Allting har ändrats
Till ett annat adjektiv.

Luften är fylld av kärleken
som jag andas i takt till vågor,
för att omfamna stranden
och befria mig från plågor.

Du sitter så nära
Du finns vid min sida
Och ger mig den glädjen
Som är så lätt att sprida

Jag undrar så ofta
Vad som döljer sig där.
Där havet blir himmel
Och solen, den skär

Himmeln har målats
Av finaste färg
Där havet en spegel,
dubblerar skog och berg

Fåglarna svävar
Man kan höra dess skratt.
Flyger av lycka
denna ljuvliga natt.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Men åå så fint!!! Du är grym bästis! Kram

Unknown sa...

Tack så mycket! Kul att höra från en sån grym som dig. Kram