fredag 11 oktober 2013

Gatufoton

Jag skulle vilja kalla det en riktig fotoutmaning. 
Idag på fotolektionen skulle vi "smyga runt" och ta gatubilder på helt främmande människor. 
Det svåra är att få riktigt bra bilder i rätt ögonblick samtidigt som man försöker vara lite "diskret". Men för att få en bra bild måste man gå väldigt nära men det är lite pinsamt när personerna märker att man fotar de... haha;)
Man övar även på mycket; korta slutartider, att fånga rätt ögonblick, få fram känslor i bilden och spontanitet. 
Jag tyckte detta var en jätterolig grej. Vi hade väldigt kul!

Det gäller att ta många bilder för att åtminstone få till några som faktiskt blir bra.
Här bjuder jag på några jag tagit idag som jag är riktigt nöjd med. 
Många olika känslor och uttryck i bilderna. 












Inga kommentarer: