tisdag 21 augusti 2012

Måste bara skriva av mig lite...


Det är något speciellt med denna dag. Denna sista lovdagen...Sån konstig känsla av glädje, rädsla, nervositet osv. på samma gång. Känslan av att man inte se fram emot starten av gymnasiet, och känslan att man ändå ser fram emot det. Att känna att tiden bara flugit iväg och man inte har hunnit med något, medan man samtidigt kan tycka det var ett bra tag sen.
Jag tycker det är både trist och spännande, när det är den sista lovdagen och man ska börja något nytt.

Det allra jobbigaste är att jag inte känner en enda. Jag kommer känna mig så liten på denna gigantiska skola...
Och allt nytt som blir. Nya vänner, lärare, ny skola, stad och nytt betygsystem.
Allt blir plötsligt på riktigt.

Detta är en trist dag, man måste göra något kul för att inte lovet ska kännas som det är bortkastat. Och det ska jag verkligen göra idag. Ska om en stund bege mig till min kära vän Johanna. Det gör dagen så mycket bättre!

Trots allt regn, har iaf haft en toppensommar!!

Ser ändå fram emot morgondagen, samtidigt som jag inte gör det.
Nu ska jag försöka göra det bästa av dagen.

Ha det!
Kramar



1 kommentar:

Anonym sa...

Allting ordnar sig! /Z