måndag 19 augusti 2013

Mina silverskor

Det är rätt konstigt hur man kan bli så glad över att få syn på sina gamla, gamla skor från när man var si sådär... sex/sju år. 

Men detta var inga vanliga skor som man slängde efter att man vuxit ur dem... 
MINA SILVERSKOR
De var värdefulla.

Jag minns än. 
Tänk er mig, lilla Amanda, sex år med mina alldeles nya silvriga skor på. 
De var sååå fina och jag var nog den mest stolta tjejen på hela vår jord den dag jag gick till dagis med mina alldeles nya, glänsande, silvriga skor. Så stolt.
Men när mamma kom för att hämta mig på eftermiddagen möttes hon av en väldigt ledsen Amanda.
Jag hade fått en repa (!) på min nya fina skor!! 
Katastrof! Ni förstår säkert inte, men jag minns än idag den känslan.

Därför var det väldigt kul när mamma rensat ur garderoben med alla gamla skor för att slänga och kommer med mina skor i handen och säger:

- Amanda, dehär ska vi inte slänga va!?

:)



Inga kommentarer: